Galeria 360°

27.10 / 06.12 Galeria 360°

W wyniku otwartego naboru na rezydencje artystyczne w Galerii 360° ogłoszonego w maju przez Fundację Photon, zostało wyłonionych 6 projektów, które zostaną zrealizowane w Krakowie w dwóch terminach: 20-28.10 i 30.11-07.12.2019. Podczas 7-dniowej rezydencji twórcy będą mieli możliwość pracy na innowacyjnym systemie projekcyjnym zbudowanym z 10 projektorów i stworzyć autorskie projekty audiowizualne dedykowane na tę platformę w Galerii 360°.

Efekty pierwszych 3 rezydencji artystycznych można było zobaczyć w ostatni dzień festiwalu w formie pokazów realizowanych na żywo. Była także okazja do rozmowy z rezydentami podczas otwartego spotkania z nimi na Wydziale Intermediów ASP w Krakowie w piątek 25.10 o godz. 15:30.

Drugi termin rezydencji artystycznych odbędzie się między 30.11 a 7.12.
Gościć będziemy 3 artystów z Tajwanu, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, pokazy efektów rezydencji w Galerii 360° odbędą się w piątek, 6 grudnia.
Więcej szczegółów na stronie fundacjaphoton.pl

 


Most deep is the skin | Thomas Köner

  DE

Thomas Köner jest artystą multimedialnym, którego głównym zainteresowaniem jest łączenie wrażeń wizualnych i słuchowych.  W swoim ponad trzydziestoletnim dorobku artystycznym Thomas zdążył wystąpić i tworzyć dzieła w tak ważnych ośrodkach jak paryskie Audytorium w Luwrze i Centre Pompidou czy Muzeum Sztuki Współczesnej w Montrealu. Podczas rezydencji w Galerii 360° artysta planuje stworzyć immersyjny projekt audiowizualny, oparty o subiektywne i emocjonalne doświadczenia artysty.


Otherlands | Nicholas Carn

  UK

Nicholas Carn podczas rezydencji będzie pracował nad materiałem audiowizualnym bazującym na danych dotyczących zmian klimatu i wpływu działalności człowieka na planetę z perspektywy post-ludzkiej. Wykorzystując technikę sonifikacji i wizualizacji danych, informacje dotyczące np. wzrostu temperatury, wzrostu poziomu CO2 w atmosferze, topnienia lodu lądowego i wzrostu poziomu mórz, posłużą jako wytyczne projektowania dźwięku i obrazów. Nicholas korzystał będzie z technik kompozytorskich zmanipulowanych algorytmami reaktywnymi audio oraz materiałów wizualnych Open Source Nasa.gov, które staną się podstawą do animacji i klipów wideo z generowaną grafiką 3D.


SIBYL to projekt oparty o sztuczną inteligencję, który tworzy narracje i kompozycje muzyczne testując nowe metody generowania muzyki, opowiadań i nowych rodzajów audiowizualnych działań poprzez interakcje z autonomicznym agentem AI. Uczy się w oparciu o techniki komponowania muzyki i pisania takich twórców jak Pynchon, Burroughs, Gibson i Xenakis. Wykorzystując rekurencyjne sieci neuronowe, uczenie maszynowe i analogowe syntezatory dźwięku i obrazu, SYBIL  oferuje innowacyjne połączenie czterech dziedzin: opowiadania historii, projektowania gier, muzyki eksperymentalnej i sztucznej inteligencji. 

Proudly powered by WordPress | Theme & support by BS.