AR curious. Stwórz swój projekt w AR

26.10 | 12:00-19:00 Arteteka - Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie

Prowadząca: Olga Wroniewicz, Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie
Limit 15 miejsc | Rejestracja: medialab@2019.patchlab.pl

 

AR (Augmented Reality) / Mixed Reality to generowane komputerowo rozszerzenia ludzkiej percepcji. [Augmented od to augment (ang.) – wzbogacać, wzmacniać]. Możliwość postrzegania nierealnych obiektów trójwymiarowych, tekstu itp. jako nakładki na normalny obraz (w przeciwieństwie do VR), bez tracenia widoku rzeczywistości, staje się w ostatnich latach coraz bardziej popularna.
AR to nakładanie sztucznych dodatków na nasz naturalny odbiór otoczenia. Po prostu: widzisz normalnie, ale dodatkowo widzisz (albo też czujesz, słyszysz) dodatkowe, generowane komputerowo, ‘w locie’, doznania spasowane z otaczającą cię przestrzenią.
Te cyfrowe ‘dopowiedzenia’ są możliwe dzięki specjalnemu sprzętowi i oprogramowaniu: urządzeniom z mocą obliczeniową, na których mogą działać aplikacje zintegrowane z kamerą i wyświetlaczem. Najczęściej są to smartfony i tablety, ale jest też Google Glass – miniaturowe, przeźroczyste ekrany, które wyglądają jak zwykłe okulary (to już nie science fiction, to teraźniejszość!). Aby uzyskać złudzenie spasowania z rzeczywistością, sztuczne ‘wzbogacenia’ naśladują perspektywę ‘widzianą’ przez soczewki urządzeń, w locie (w tzw. czasie rzeczywistym) dostosowując ich pozycję, proporcje, zniekształcenie, skalę.

Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję wziąć udział w tworzeniu interaktywnego doświadczenia AR, które następnie będzie udostępnione publiczności festiwalu Patchlab. Będziemy pracować w środowisku Zapworks i z darmową aplikacją mobilną Zappar.

Wyposażenie uczestników –  sprzęt i oprogramowanie:
/ laptop PC / MAC

  • oprogramowanie ZapWorks (Free Trial; wersja testowa – 30 dni)

poniższe oprogramowanie nie jest konieczne, ale umożliwi stworzenie własnej zawartości graficznej:

  • oprogramowanie 3D (C4D / 3DS / Maya / Blender etc.)
  • oprogramowanie graficzne 2D (Adobe Illustrator / Photoshop / Corel etc.)
  • oprogramowanie do animacji i renderingu video (Adobe AE / Premiere …)

/ smartfon lub tablet (lepiej)

  • aplikacja Zappar (darmowa) – zainstalowana; dostępna dla iOS i Android

 

Warsztaty zorganizowane są we współpracy z Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych w Warszawie i Arteteką.


Prowadząca: Olga Wroniewicz 
Projektantka i instruktorka kursów z dziedziny nowych mediów dla studentów. Należy do zespołu Pracowni Multimediów w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. Szczególnie interesuje się stykiem muzyki i grafiki dynamicznej, oraz projektowaniem w przestrzeni. Zainicjowała i współorganizuje coroczną serię otwartych spektakli wideomappingowych i doświadczeń interaktywnych w PJATK.

Proudly powered by WordPress | Theme & support by BS.